PŘIROZENOST*NORMÁLNOST*SEBEÚCTA* TOLERANCE*VZDĚLÁNÍ*ZVÍDAVOST* KOMUNIKATIVNOST*UPŘÍMNOST*HRAVOST *ZÁVABA*
O co nám v naší mateřské škole jde především?
- o hezké vztahy mezi dětmi, dospělými a naší školou-otevřená komunikace
- dobré klima školy – důvěra, partnerství, bezpečné a domácí prostředí pro děti
- o spolupráci mezi dětmi, o výchovu k samostatnosti a k sebeúctě. Spojení tříd vede k rozvoji sociálních dovedností, k pochopení při vzájemném respektování potřeb určité věkové skupiny (starší pomáhají mladším apod.)
- o rozvoj dětí v rámci ŠVP-přirozenou cestou děti vzděláváme, inspirujeme
- o otevřenou komunikaci, vzájemnou toleranci, účinné řešení problémů, partnerské vztahy
- o individuální přístup k dítěti
- o ekologickou výchovu (vedeme děti k poznání a ochraně životního prostředí).
- motivujeme děti ke sportu a zdravému životnímu stylu
- realizujeme mnoho kulturních akcí, výletů, exkurzí do přírody a jiných aktivit
- od první třídy mají děti svá portfolia, které jim zůstanou jako vzpomínka
- testujeme děti pomocí diagnostiky ISophi, vedeme diagnostiky na třídách a pravidelně s nimi pracujeme
- úzce spolupracujeme s PPP Kuncova, SPC Slunce, SPC Sluníčko
- úzce spolupracujeme s FZŠ O. Chlupa
-
A HLAVNĚ CHCEME, ABYCHOM SE V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE CÍTILI DOBŘE A VZÁJEMNĚ SI POMÁHALI
Proč si vybrat právě naši mateřskou školu?
- individuální práce s dětmi
- nadstandardní aktivity-výlety, divadla, projektové dny, školy v přírodě, kroužky, konzultační hodiny, besedy pro rodiče, dílny pro rodiče s dětmi
- dlouhodobá, cílená jazyková podpora pro děti s odlišným mateřským jazykem
- asistenti pedagoga na třídách s dětmi s podpůrným opatřením
- práce s diagnostikou ISophi
- vedení portfolií pro každé dítě, vedení dětí k autoevaluaci
A jaké používáme vzdělávací metody?
Používáme a kombinujeme ty metody, které podporují rozvoj dětí v různých oblastech – kognitivní, sociální, emocionální i motorické. Zde jsou některé z nejčastějších metod:
- Hra jako hlavní metoda učení
- Didaktická hra – zaměřená na konkrétní poznatky (barvy, tvary, čísla, písmena).
- Symbolická hra – děti napodobují dospělé (např. hra na rodinu, lékaře).
- Stavební a konstruktivní hry – rozvoj jemné motoriky, kreativity (stavebnice, modelování).
- Pohybové hry – zlepšují koordinaci a hrubou motoriku.
- Projektová metoda
- Děti pracují na jednom tématu (např. příroda, roční období) po delší dobu.
- Aktivní zapojení – experimenty, výlety, rozhovory, vlastní tvorba.
- Montessori metoda
- Zaměřena na samostatnost a praktický život.
- Použití speciálních pomůcek (dřevěné hračky, smyslové materiály).
- Důraz na individuální rozvoj a vlastní tempo dítěte.
- Waldorfská pedagogika
- Kreativita, fantazie, příběhy, pohádky, rytmické opakování činností.
- Stabilní denní řád a rituály.
- Heuristická metoda (objevování)
- Děti samy přicházejí na řešení problémů, experimentují.
- Podpora zvědavosti a samostatného myšlení.
- Kooperativní učení
- Společná práce dětí ve skupinách.
- Učení skrze vzájemnou spolupráci a komunikaci.
- Multisenzorická výuka
- Zapojení všech smyslů (dotek, vůně, zvuky, vizuální podněty).
- Například modelování, hudba, práce s různými materiály.
- Ekologická a environmentální výchova
- Výchova k ochraně přírody, péče o rostliny a zvířata.
- Pobyt venku, práce na zahradě, ekologické projekty.
Naše mateřská škola se nachází v klidném prostředí Prahy 13, obklopena zelení. Sousedí s Prokopským údolím a Centrálním parkem. Výhodou je blízkost metra Nové Butovice a autobusové zastávky MHD. K naší MŠ patří prostorná přírodní zelení osázená zahrada, která svým terénem odpovídá zdravému tělesnému rozvoji dětí. Je vybavena kvalitními, dřevěnými hracími prvky. Interiér školy je moderně, nově zařízen a přizpůsoben věku dětí.
Dětem nabízíme domácí kuchyni a pravidelný pitný režim. Součástí denního jídelníčku je veliké množství ovoce a zeleniny. Pitný režim dodržujeme celý den a v letních měsících dětem nabízíme vodu s bylinkami (máta) z naší zahrady.
Od 1.1.1994 je škola samostatným právním subjektem.
Mateřská škola, Praha 13, Ovčí Hájek 2177 ve spolupráci s obcí- MČP13 stanovila zásady zpracování osobních údajů a podmínek ochrany práv subjektů údajů v organizaci.
Směrnice GDPR
-
OBECNÁ INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Mateřská škola, Praha 13, Ovčí Hájek 2177 dále jen „škola“ jako správce osobních údajů při výkonu svých činností postupuje při zpracování osobních údajů fyzických osob v souladu s Obecným nařízením na ochranu osobních údajů (GDPR); s osobními údaji nakládá uvážlivě, ke stanovenému účelu a ve stanoveném rozsahu a chrání je před zneužitím. Škola jako správce zpracovává údaje v níže uvedených případech
- Vedení evidence dětí („školní matrika“)
- informace o dětech mimo školní matriku
- Zpracování výkazů, statistických hlášení, dotazníkových šetření
- Zpracování výročních zpráv školy a jiných evaluačních zpráv
- Ochrana práv v případě žaloby ze strany zákonného zástupce dítěte
- Vedení pedagogické dokumentace – třídní kniha – třídní výkaz
- Evidence úrazů dětí, kniha úrazů, hlášení úrazů, posudky, protokoly, náhrady pojistných událostí
- zdravotní způsobilost dětí
- Školní stravování a závodní stravování
- Školská rada
- Správa IT systému školy
- Doplňková činnost školy
- Organizování školních akcí pro děti
- Korespondence s rodiči (stížnosti, přestupky v chování, zanedbávání docházky, žádosti o uvolňování z rodinných důvodů, výsledkové listiny soutěží, fotografie
Na školu je možné se k uplatnění práv v oblasti osobních údajů obracet prostřednictvím :
datové schránky, ID DS ,
emailem na adrese ms.ohajek@seznam.cz nebo poverenec@p13.mepnet.cz
nebo poštou na adrese Ovčí hájek 2177, Praha 5, 158 00, adresa školy.
Výše uvedenými způsoby je možné se v relevantních případech na školu obracet za účelem uplatnění práva na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, jakož i při uplatnění práva na přenositelnost údajů a dalších práv podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
Výše uvedenými způsoby se mohou subjekty údajů na školu obracet v případě údajů zpracovávaných na základě souhlasu rovněž za účelem odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů.
Pověřenec pro ochranu osobních údajů je k dispozici na adrese:
Mgr. Tomáš Tesarčík
Pověřenec organizace
Úřad městské části Praha 13
Sluneční náměstí č. p. 2580/13
158 00 Praha 5 – Stodůlky
E-mail: poverenec@p13.mepnet.cz
Tel: 235 011 514
2. INFORMACE O ROZSAHU ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ V AGENDÁCH ŠKOLY
Pro zajištění vedení dokumentace školy, v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zpracovává škola o dětech následující typy údajů:
jméno a příjmení; rodné číslo (popřípadě datum narození, nebylo-li rodné číslo dítěti přiděleno); státní občanství; místo narození; místo trvalého pobytu, popřípadě místo pobytu na území České republiky podle druhu pobytu cizince nebo místo pobytu v zahraničí, nepobývá-li dítě na území České republiky; údaje o předchozím vzdělávání; datum zahájení vzdělávání ve škole; údaje o průběhu a výsledcích vzdělávání ve škole; vyučovací jazyk; údaje o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání a o zdravotních obtížích, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání; datum ukončení vzdělávání ve škole.
Výše vymezené údaje se dále v souladu se školským zákonem a ostatními právními předpisy předávají zřizovateli, Ministerstvu školství, mládeže a tělových a České školní inspekci.
Uvedené informace jsou zpracovávané po dobu studia žáka na naší škole, včetně nezbytné doby stanovené vnitřním předpisem pro archivaci a skartaci.
INFORMACE DLE ZÁKONA 106
Žádost -odpověd106 0415A13010verze na web
odpověď na žádost ze dne 15.4.2020 – web
STRUKTUROVANÉ INFORAMCE O MŠ, PRAHA 13, OVČÍ HÁJEK 2177
Označení a uvozovací text položky | Obsah položky |
1. Název | Mateřská škola, Praha 13, Ovčí Hájek 2177 |
2. Důvod a způsob založení | Organizace byla zřízena obcí MČ Praha 13 dne 1.1.1994, zřizovací listinou, jako příspěvková organizace, pro zajištění základního vzdělávání žáků. Předmět její činnosti je vymezen zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. |
3. Organizační struktura | Je dána organizačním řádem organizace.
Organizace se člení na organizační úseky uvedené v Rejstříku škol: Mateřská škola Školní jídelna |
4. Kontaktní spojení | Provozní doba: 6:30-17:30 hod.
Kontaktní údaje: Bc. Hana Baštová, ředitelka MŠ Tel.: 235 512 859 linka 521, +420 603 163 083 e-mail: reditelka@msovcihajek.cz Datová schránka: kyy7qx9 |
4.1 Kontaktní poštovní adresa | Ovčí hájek 2177/8
Praha 5, Stodůlky 158 00, Pošta Praha 58, Sluneční náměstí 2567/8 |
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu | Je totožná s adresou organizace. |
4.3 Úřední hodiny | Pondělí-pátek 8:00 – 12:30 hod. |
4.4 Telefonní čísla | Mateřská škola 00420 603 163 083
Školní jídelna 00420 235 512 859 |
4.5 Adresa internetových stránek | https://www.msovcihajek.cz/ |
4.6 Adresa podatelny | Výše uvedená adresa slouží pro doručování dokumentů v listinné podobě i pro doručování dokumentů v elektronické podobě doručovaných na technických nosičích dat – CD, DVD. |
4.7 Elektronická adresa | ms.ohajek@msovcihajek.cz |
4.8 Datová schránka | ID datové schránky: kyy7qx9 |
5. Případné platby lze poukázat | 3446729/5500 (Raiffeisenbank, a.s.) |
6. IČO | IČ 613 815 60 |
7. Plátce daně z přidané hodnoty | Organizace není plátcem daně z přidané hodnoty. |
8. Dokumenty | |
8.1 Seznamy hlavních dokumentů | Školní řád
Provozní řád Organizační řád Spisový řád Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Rozpočet Zřizovací listina |
8.2 Rozpočet | Rozpočet v aktuálním roce, datum
Rozpočet v minulém roce, datum Střednědobý výhled |
9. Žádosti o informace | Žádosti se podávají:
– osobně či písemně v kanceláři ředitelky školy – poštou – datovou schránkou – elektronickým podáním na ms.ohajek@msovcihajek.cz |
10. Příjem podání a podnětů | Stížnosti a podněty se podávají podle charakteru životních situací postupy uvedenými na portálu občana https://portal.gov.cz
– osobně či písemně v organizaci – poštou – datovou schránkou – elektronickým podáním na ms.ohajek@msovcihajek.cz |
11. Předpisy | – |
11.1 Nejdůležitější používané předpisy | 11.1 Nejdůležitější používané předpisy (vše ve znění pozdějších předpisů)
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků, a studentů se speciálními potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních Vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů Předpisy jsou přístupné k nahlédnutí v úředních hodinách v kanceláři ředitelky školy. Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ |
11.2 Vydané právní předpisy | Organizační řád školy Školní řád mateřské školySměrnice k poskytování informacíSpisový řádProvozní řád |
12. Úhrady za poskytování informací | – |
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací | Kopírování dokumentů v listinné podobě – 10 Kč za stranu,
Kopírování dokumentů v digitální podobě – 10 Kč za soubor. |
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací | Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností. |
13. Licenční smlouvy | – |
13.1 Vzory licenčních smluv | Nebyly zpracovány. |
13.2 Výhradní licence | Organizaci nebyly poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím | Výroční zpráva o jeho činnosti v oblasti poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím (na vyžádání v kanceláři ředitelky školy v úředních hodinách). |
Osnovu a popisy úkonů orgánů veřejné moci dle § 2 vyhlášky č. 515/2020 Sb. o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy naleznete na Portálu veřejné správy. Sekce „Vzdělávání, věda a výzkum“.
Položka osnovy | Popis položky |
Název úkonu | Rozhodnutí ve správním řízení o právech a povinnostech dítěte, žáka, nebo studenta (dále též společně jako „účastník“) v oblasti vzdělávání |
V jakém případě ve věci jednat | Ředitel školy rozhoduje z pozice orgánu veřejné moci v případech uvedených v § 165 odst. 2 školského zákona, které se týkají účastníka |
Charakteristika úkonu | Účelem úkonu je vydání rozhodnutí ředitele, kterým se mění práva a povinnosti účastníka v oblasti vzdělávání. Toto rozhodnutí je ve věci:
a) Rozhodnutí o přijetí dítěte b) Rozhodnutí o přijetí dítěte k individuální formě vzdělávání c) Rozhodnutí o nepřijetí dítěte d) Rozhodnutí o ukončení předškolního vzdělávání |
Výsledek úkonu | Výsledkem je vydání rozhodnutí. |
Kdy věc řešit | V zákonné lhůtě po podání žádosti účastníka. Lhůty v jednotlivých věcech jsou uvedeny na webu školy. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky | Písemná žádost. Doporučující vyjádření školského poradenského zařízení. Apod. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky | Písemná žádost. Doporučující vyjádření školského poradenského zařízení.
Apod. |
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky | Žádost je možné podat také v elektronické podobě, a to:
– do datové schránky školky, – e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen prostřednictvím prostého e-mailu). V žádosti musí být uvedeno: – jméno a příjmení žadatele, – datum narození žadatele, – jméno a příjemní zákonného zástupce žadatele, – místo trvalého pobytu, popřípadě jiná adresa pro doručování, – označení správního orgánu, kterému je žádost určena, – podpis osoby, která žádost podává (zákonný zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje; pokud je dítě zastupováno jinou osobou než zákonným zástupcem, je nutné doložit oprávnění dítě zastupovat). |
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat | Žádost může být podána také:
– poštou, – osobním podáním. Náležitosti jsou stejné jako u elektronické iniciace. |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky | Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny. |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky | Výše popsané úkony nejsou zpoplatněny. |
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu | Předmětem úkonu není dávka nebo jiné plnění. |
Opravné prostředky | Proti rozhodnutí ředitele školy je možné podat odvolání v souladu s § 81 a následujících zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, a to do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí.
Případně v jiných lhůtách, pokud je stanoví právní předpis – odvolání uchazeče proti rozhodnutí ředitele školy o výsledku přijímacího řízení lze podat ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne doručení rozhodnutí. |
Časté dotazy | Nejsou známy. |
Sankce | Sankce při nedodržení předepsaných povinností nejsou stanoveny. |
Působnost | Ředitel školy vykonává výše popsané úkony v rámci druhu působení veřejné moci „ostatní veřejná správa“. |
Oblast | Oblast poskytování vzdělávání. |
Klíčová slova | Rozhodnutí o přijetí/nepřijetí, individuální vzdělávání, ukončení individuálního vzdělávání dítěte |
Počátek platnosti popisu úkonu | |
Konec platnosti popisu úkonu | Není znám. |
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému |