DISTANČNÍ VÝUKA
Milé děti a milí rodiče, bohužel jsou opět některé děti v karanténě. Sice to není na úplně dlouho, vkládáme Vám sem alespoň práci na pár dní.
TÝDEN: 31.1.2022- 4.2.2022 TÉME: ZIMA
- Přečtěte si báseň a společně pracujte s textem.
- Vysvětlete si, co znamená DRÁT PEŘÍ, NA KUTĚ, UŽ SE ŠEŘÍ, PERUTĚ
- Nechte děti popsat svými slovy (cca. tři věty): Co dělají děti v zimě večer?
- Poslední úkol je, aby děti nakreslily obrázek z knihy, filmu, hry, která se jim teď nejvíce v poslední době líbila. Obrázky pak mohou donést do MŠ a při komunitním kruhu si obrázek probereme…….
- Pak si společně přečtěte báseň Vločka a můžete opět text společně probrat. Pozorujte vločky, když bude sněžit…..
Báseň ZIMA
Na obloze derou peří z husy,
povídálkům zamrzají pusy.
Brusle, sáňky, lyže, domů na kutě!
Venku už se šeří a já čtu si:
„Knihy, vezměte mě na své perutě!“
PRACOVNÍ LISTY, GRAFOMOTORIKA:
Zima grafomotorika
TÝDEN: 13-17.12.2021 TÉME: VÁNOČNÍ TRADICE
TRADICE-PRACOVNÍ LISTY
TÝDEN: 6.12.-10.12.2021 TÉMA: VÁNOCE, BARBORKA
DISTANČNÍ VÁNOCE21-PÁR NÁMĚTŮ
TVOŘENÍ
TÝDEN: 29.11.-3.12.2021 TÉMA: AŽ PŘIJDE MIKUKÁŠ
A pokud již nebudete v karanténě a v izolaci, tak je Vás stejně spoustu dětiček, které jsou doma a trošičku se nudí. Vkládáme tedy proto pár Andělskočertovských pracovních listů…… KRÁSNÝ ADVENT!!!!
Pracovní listy Anděl a Čertík
TÝDEN 15.11.-19.11. 2021 TÉMA: „NA SV. MARTINA KOUŘÍVÁ SE Z KOMÍNA.“
Tento týden byl inspirovaný tradicí -Sv. Martin. S dětmi si povídejte na toto téma, přečtěte jim legendu, která je viz. odkaz níž připojená. Ale vzhledem k tomu, že tato tradice oficiálně proběhla již minulý týden, plynule navazujeme na počasí a jeho změny v tomto období.
Povídáme si: Změna počasí-sníh, vítr, déšť. Také o tom, že je brzy tma a co dělají zvířátka v lese…..
Nedílnou součástí povídání je příprava i naše na zimu. Hovoříme o prevenci zdraví, o vitamínech, jak moc důležité je jíst ovoce a zeleninu. Jak důležité je chodit správně oblečený a dbát na to, aby nám bylo teplo…
Sv. Martin-PRACOVNÍ LISTY A LEGENDA
Počasí-vítr, sníh, déšť -PRACOVNÍ LISTY
BÁSEŃ
TÝDEN 3.5.-7.5.2021 TÉMA: MAMINKA
- Maminka-SOUBOR PRACOVNÍCH LISTŮ A INSPIRACE PRO DĚTI
- Písnička-https://www.youtube.com/watch?v=V491Zud1fuo
TÝDEN 26.4.-30.4.2021 TÉMA: ČARODĚJNICE
Tento týden se bavíme na téma ČARODĚJNICE. Je to náš krátkodobý týdenní projekt inspirovaný tradicí svátku pálení čarodějnic.
- práce s knihou– prohlížení a popis obrázků čarodějnic. Charakteristika čarodějnic-vzhled, postava, obličej, oblečení, vlastnosti, schopnosti-létání na koštěti, čarování, vaření lektvarů.
- seznamte děti s touto tradicí, povídejte si o tom, co tato čarovná noc znamená
- pokuste se společně najít synonymum k pojmu čarodějnice (čarodějka, ježibaba, kouzelnice, baba Jaga ….
- veďte spolu rozhovor-hledání pohádek, kde čarodějnice vystupuje: Perníková chaloupka, Malá mořská víla, Honza málem králem….
- pohyb-dítě předvede chaloupku na kuří noze. Stoj na jedné noze, paže skrčit a vytvořit nad hlavou stříšku. Chaloupka se pokouší otáčet vpravo a vlevo.
- smyslové vnímání– rozlišování koření. Dejte na talířky několik koření. Nejprve budou děti poznávat zrakem, si mohou sáhnout a ochutnat. Dejte třeba jen tři druhy (kmín, sladkou papriku, sůl…)
- básnička: Ježibaby kamarádky, krouží vzduchem tam a zpátky. Šaty mají od sazí, snad se v letu nesrazí..
- loutková pohádka „O perníkové chaloupce“ –https://www.youtube.com/watch?v=eQvRjdd667g
- pracovní listy: Pracovní listy
TÝDEN 19.4.-23.4.2021 TÉMA: ZVÍŘÁTKA
Milé děti, máme pro Vás další práci, tedy pro ty děti, které jsou doma.
- Pojmenuj zvířátka dle obrázků (jsou to jen orientační obrázky, pokud máte doma encyklopedii, použijte raději ji)
- Povídejte si o zvířátkách a o jejich užitku, jak se staráte o domácího mazlíka a pojmenujte si společně zvířecí rodiny
- HRY-zahrajte si tichou poštu se zvířátky, „co se ztratilo?“-hledání plyšáčka
- VV-namaluj pastelkou své nejmilovanější zvířátko
- ZAZPÍVEJTE SI:Když-jsem-já-sloužil
- PRACOVNÍ LISTY: pracujte dle návodu na listech-PRACOVNÍ LISTY
TÝDEN 12.4.-16.4.2021 TÉMA-DUBEN -APRÍL
Dobrý den, tento týden nám začala MŠ pro předškolní děti. Ale někteří rodiče usoudili, že bude lepší, když jejich děti budou doma a nebudou podstupovat testování atd. Ačkoliv opravdu mohu potvrdit, že to děti dnes zvládly báječně.
A právě proto, že jste někteří doma, budete i dál nacházet nějaké drobné úkoly na našich stánkách. Takže všichni ti, kteří mají chuť pracovat, tady je pár námětů:
- Povídejte si o dubnu, proč APRÍL a co znamená výraz APRÍLOVÉ POČASÍ
- Podívejte se společně několikrát z okna a uvidíte, jak je to počasí bláznivé.
BÁSNIČKU SI PŘEČTĚTE A KDO ZVLÁDNE, NAUČTE SE- APRÍL BÁSNIČKA
- VYPRACUJTE DLE ZADÁNÍ NA LISTECH–PRACOVNÍ LISTY
TÝDEN: 6.4.-9.4.2021, TÉMA: JARO NA ZAHRADĚ
- Povídáme si o květinách na zahradě, při procházce pozorujeme květiny. A kdo v týdnu nestihne jít na procházku do přírody, můžete s dětmi alespoň zkusit kvíz a poznat kytičky: https://www.alik.cz/a/kvizy/poznas-jarni-
- Cvičení trošku je také potřeba. Je to krátká básnička s pohybem. A kdo pak ještě má málo, tak ať dětičky pomohou třeba vyndat myčku a nebo jen ráno si zkusit ustlat svoji postýlku:-) JARO Podívej se, támhle v trávě,
(dřep, rozhlížet se)kytička vyrostla právě,
(z dřepu do stoje)čechrá si zelenou sukýnku,
(stoj snožmo, ruce v bok, kroutit zadečkem)protahuje si barevnou hlavinku.
(stoj roznožmo, opatrně naklánět hlavu)Ke sluníčku lístky natahuje,
(stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)ještě se ospale protahuje,
(stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)na louce není jediná,
(stoj snožmo, hlavou „NE“)protože jaro už začíná.
(stoj snožmo, ruce dělají velká kola před tělem) - Básnička- Tulipán, společně si básničku přečtěte a pak si o ni popovídejte. Pokud se ji naučíte, tak jste úžasní.
- Písnička- Jaro je tu : https://youtu.be/1Jj6uemdtVo
- Domalovánka tulipán
- Pracovní list- Jetelinový kopec
- Vybarvi- procvičení barev
- Puzzle
- Tvoříme- Tulipány- z brambor vytvoříme razítko tulipánu. Barvami které máme doma (vodové, tempery…) natiskneme na papír/čtvrtku a dokreslíme stonky a listy.
TÝDEN 22.3.-26.3.2021 A 29.3.-31.3.2021, TÉMA: VELIKONOCE
Milí rodiče, tyto dva týdny dáváme pro děti dohromady. Hlavně v těchto týdnech přejeme, abyste si s dětmi užili velikonoční svátky, nabarvili vajíčka a odpočinuli si. Dáváme na výběr víc možností, je to na Vás, co se Vám bude líbit.
KRÁSNÉ VELIKONOČNÍ SVÁTKY A HODNĚ POHODY A ZDRAVÍČKA!! KOLEKTIV MŠ
- Nejprve můžete zkusit malý pokus: ROZVÍJECÍ SE KVĚTINY https://www.konvalinova.com/ke-stazeni/rozvijejici-se-kvetiny/
- ZAHRAJTE SI MALOU ŠKOLKOVOU HRU: jarni kviz kytky skolka2
- PODÍVEJTE SE NA VELIKONOČNÍ PŘÍBĚH: Jelikož nemůžeme s dětmi jako obvykle navštívit kostel sv. Prokopa na Slunečním náměstí, kde jim moc hezky, pro děti srozumitelně, vyprávějí „velikonoční příběh“, posíláme alespoň odkaz na internet, kde je celý příběh také pěkně formou stínového divadla převyprávěn. Pokud budete mít zájem svým dětem pustit, máte možnost na https://www.youtube.com/watch?v=rN8rMzFI_u4
Jak se tradičně slavily Velikonoce si připomeneme krásným večerníčkovým příběhem z cyklu Chaloupka na vršku Jak se pomlázky ztratily.
Jak slavíme svátky dnes malým dětem poví kašpárek na adrese
https://www.youtube.com/watch?v=PctQQPc05ig
Předškoláci se dovědí kdy začíná jaro, jak jaro vypadá, proč se Velikonocům říká svátky jara a jak takové svátky slavíme na
4. PRÁCE S TEXTEM: Velikonoce úvod
5. TROŠKU SE PROTÁHNEME :-):cvičení s básničkou a písničky
6. A OPĚT SE NĚCO NAUČÍME: velikon koledy a říkánky
7. PŘEČTĚTE SI SPOLEČNĚ POHÁDKU: pohadka
8. ZKUSTE NAJÍT ROZDÍL (K POHÁDCE):
9. PRACOVNÍ LISTY A VELIKONOCE STRUČNĚ: Velikonoce 1
10. JEŠTĚ TROCHU PRACOVNÍCH LISTŮ:
TÝDEN 15.3.-19.3.2021, Téma: JARO
Motivační text:
- Slunce už více hřeje, dny jsou delší.
- Zazelená se tráva, začnou kvést sněženky, bledule a krokusy.
- Ptáci se vracejí z teplých krajin.
- Zvířata se probouzejí ze zimního spánku.
- Hmyz se probouzí a včely vylétají z úlů.
- Brzy budou Velikonoce-svátky jara.
- Řekneme si s dětmi, jaké máme roční období a jaký právě probíhá měsíc , předškoláci vyjmenují i další jarní měsíce.
- Budeme si s dětmi povídat o proměnách jara, jarních kytičkách, stromech, zvířátkách, o svátcích jara.
- Na procházkách hledáme znaky jara. Hledáme první sněženku:-)
Práce se textem:
- S dětmi si povídáme o tom, co jsme si četli. Přesvědčíme se, zda tomu rozuměly.
- Předškoláci by měli umět povědět, co si zapamatovali.
- Pokud budou mít děti chuť, namalují doprovodnou ilustraci k textu. Řekneme si, co to ilustrace je, jak nám pomáhá pochopit a zapamatovat čtený text. Odkážeme se např. na ilustrace v dětských knížkách, na ilustrace k pohádkám…
- Při kreslení a práci na pracovních listech dbáme na správné sezení a správný úchop pastelky a tužky – paleček psací potřebu drží, prostředníček ji podpírá a ukazováček je položen lehce shora na psací potřebě.
S dětmi se naučíme básničku a zacvičíme si:
Poletuje motýl tiše
Poletuje motýl tiše, (chodíme na špičkách, máváme rukama jako křídly)
křidýlka má jako z plyše.
Dosedne na kytičku, (sedneme si do dřepu)
odpočívá chviličku.
Pak poletí zase dál, (běháme po místnosti a opět máváme rukama jako křídly)jako by se dětí bál.
Čmelák
Čmelák hraje na basu, (stojíme a napodobujeme hru na basu)
ve stoje i v kleče. (ze stoje si klekneme)
Svlékl se až do pasu, (předvádíme svlékání trička/svetříku)
pot mu z čela teče. (stíráme pot z čela pravou a poté i levou rukou).
Do trávy se překotil, (skutálíme se na záda a kolíbáme se)
pod kytičku stinnou. (rukama vytvoříme nad hlavou stříšku)
Košilku si propotil, (rukama se ovíváme)
teď už nemá jinou. (zkřížíme ruce, třeme si paže a třeseme se zimou)
S dětmi si zazpívejte: Jaro dělá pokusy
Na YOU TUBE je i karaoke verze na adrese : https://www.youtube.com/watch?v=wNPdC_UkIKA
Všimněte si, jaké jarní květinky a také další příznaky jara jsou v písničce zmíněny. Obsah se tedy může stát dalším námětem hovoru s dětmi na dané téma.
Něco si vyrobíme:
Nejprve si přečtěte se dětmi pohádku a pak můžete vyrábět. Kdo nechce vyrábět, tak třeba hledejte sněženky v přírodě.
Potřebujte bílí papír, zelený a modrý papír, lepidlo a nůžky. Kdo ale doma nemá barevný papír, tak stačí jen složený kvítek sněženky nalepit na papír a domalovat stonek. Ať Vás to společně baví.
A kdyby náhodou ještě chtěl někdo něco skládat, tak další nápad:
Pracovní listy:
A kdo by ještě chtěl pracovat navíc, tak přikládáme:
TÝDEN 8.3.-12.3.2021, Téma: SMYSLY
Dobrý den, jsme rádi, že sledujete naše stránky a pracujete alespoň takto. Přesto všechno Vám chceme říct, že nejdůležitější je pohoda v rodině a nic se nestane, když vše nestihnete. Máte-li trošku volného času na Vaše děti, buďte hlavně s nimi. To je ten nejlepší učitel!
tema.smysly-ZADÁNÍ PRÁCE
TÝDEN 1.3.-5.3.2021, Téma: DEN, TÝDEN, MĚSÍC, ROK
POVÍDÁME SI O:
- DEN-části dne, co děláme během dne, pojmenování jednotlivých jídel během dne
- TÝDEN-názvy dnů v týdnu, jak jdou po sobě, všední dny x víkend-rozdíl
- MĚSÍC-názvy měsíců v roce, jak jdou po sobě, CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY JEDNOTLIVÝCH MĚSÍCŮ A PŘIŘAZENÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
- ROK-roční období, jak jdou po sobě, jak se mění počasí v souvislosti s ročním obdobím, oblékání a hry děti v jednotlivých ročních období. JAK SE MĚNÍ PŘÍRODA, PTÁCI, STROMY, ZVÍŘATA.
- KALENDÁŘ-prohlédnout si, jak vypadá a k čemu slouží
- HODINY-základní seznámení, porovnání PRACOVNÍ LIST -PŘÍLOHA Č. 1
- CVIČENÍ S PÍSNIČKOU-text PŘÍLOHA Č.2, JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA (Míša Růžičková), zdroj na Youtube.com ODKAZ: https://www.youtube.com/watch?v=Mp8NO5Sy5QE
- GRAFOMOTORICKÝ LIST-viz. PŘÍLOHA Č. 3
- VÝTVARNÁ PRÁCE -nakresli čtyři stromy. Ke každému ročnímu období jeden. Na jaře strom kvete, v létě plodí ovoce, na podzim má barevné listí, v zimě je holý a je na něm sníh. Malovat můžeš čím chceš a co máš doma. Hezky obrázek udělej sám a pak nám ho ukážeš.
- POHÁDKA– “ O dvanácti měsíčkách“ ,seznámení s pohádkou, rozhovor s rodiči o obsahu pohádky. Pokusit se pohádku vlastními slovy převyprávět. Určit kladné a záporné hrdiny. O DVÁNÁCTI MĚSÍČKÁCH
PŘÍLOHY:
Další přílohy -úkoly
DISTANČNÍ VÝUKA PRO MLADŠÍ DĚTI MŠ
Pohádka – Jak šlo vejce na vandr
Domácí bojovka
Milí rodiče a hlavně milé děti, našli jsme pro Vás malou domácí bojovku. Kdo máte chuť, můžete ji zkusit. Držíme palce!