Distanční výuka

Milí rodiče,

naše školka pro Vaše děti připravuje distanční výuku z důvodu uzavření. Každé pondělí dopoledne Vám nahrajeme úkoly pro děti. Ale zejména myslete na to, že nejdůležitější je pohoda v rodině a pokud něco nezvládnete, není to důvod ke stresu.

  • 1,2,3 třída nemá povinnost plnit úkoly
  • předškolní děti tj. děti ze 4.třídy úkoly plnit musí. Schraňujte hotové pracovní listy a po návratu k běžné docházce do MŠ přineste. Práce budou s dětmi překontrolovány a probrány. Pokud něco nestihnete, projdeme s dětmi vše potřebné ještě v MŠ.

Pokud si něco vyrobíte, také schraňujte a po otevření MŠ (12.4.2021) pro předškoláky uděláme výstavu Vašich domácích výrobků. Kdyby někdo našel chvilku času, vyfoťte na mobil a pošlete na reditelka@msovcihajek.cz

Nemáte-li  možnost tisku, napište mi email reditelka@msovcihajek.cz. Budete informováni zpět o možnosti vyzvedávání si vytisknutých materiálů v MŠ.

Děkujeme za Vaše pochopení v této nepříjemné chvíli a budeme se těšit opět na setkání v MŠ a na společnou práci a radost s dětmi.

Paní učitelky a Hanka Baštová

DISTANČNÍ VÝUKA 

TÝDEN 19.4.-23.4.2021 TÉMA: ZVÍŘÁTKA

Milé děti, máme pro Vás další práci, tedy pro ty děti, které jsou doma.

  • Pojmenuj zvířátka dle obrázků (jsou to jen orientační obrázky, pokud máte doma encyklopedii, použijte raději ji)                                                 
  • Povídejte si o zvířátkách a o jejich užitku, jak se staráte o domácího mazlíka a pojmenujte si společně zvířecí rodiny
  • HRY-zahrajte si tichou poštu se zvířátky, „co se ztratilo?“-hledání plyšáčka
  • VV-namaluj pastelkou své nejmilovanější zvířátko
  • ZAZPÍVEJTE SI:Když-jsem-já-sloužil
  • PRACOVNÍ LISTY: pracujte dle návodu na listech-PRACOVNÍ LISTY

TÝDEN 12.4.-16.4.2021 TÉMA-DUBEN -APRÍL

Dobrý den, tento týden nám začala MŠ pro předškolní děti. Ale někteří rodiče usoudili, že bude lepší, když jejich děti budou doma a nebudou podstupovat testování atd. Ačkoliv opravdu mohu potvrdit, že to děti dnes zvládly báječně.

A právě proto, že jste někteří doma, budete i dál nacházet nějaké drobné úkoly na našich stánkách. Takže všichni ti, kteří mají chuť pracovat, tady je pár námětů:

  1. Povídejte si o dubnu, proč APRÍL a co znamená výraz APRÍLOVÉ POČASÍ
  2. Podívejte se společně několikrát z okna a uvidíte, jak je to počasí bláznivé.
  3. BÁSNIČKU SI PŘEČTĚTE A KDO ZVLÁDNE, NAUČTE SE- APRÍL BÁSNIČKA
  4. VYPRACUJTE DLE ZADÁNÍ NA LISTECHPRACOVNÍ LISTY

TÝDEN: 6.4.-9.4.2021, TÉMA: JARO NA ZAHRADĚ

  1. Povídáme si o květinách na zahradě, při procházce pozorujeme květiny. A kdo v týdnu nestihne jít na procházku do přírody, můžete s dětmi alespoň zkusit kvíz a poznat kytičky: https://www.alik.cz/a/kvizy/poznas-jarni-
  2. Cvičení trošku je také potřeba. Je to krátká básnička s pohybem. A kdo pak ještě má málo, tak ať dětičky pomohou třeba vyndat myčku a nebo  jen ráno si zkusit ustlat svoji postýlku:-)                                                                                                           JARO                                                                                                                              Podívej se, támhle v trávě,
    (dřep, rozhlížet se)kytička vyrostla právě,
    (z dřepu do stoje)čechrá si zelenou sukýnku,
    (stoj snožmo, ruce v bok, kroutit zadečkem)protahuje si barevnou hlavinku.
    (stoj roznožmo, opatrně naklánět hlavu)Ke sluníčku lístky natahuje,
    (stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)ještě se ospale protahuje,
    (stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)

    na louce není jediná,
    (stoj snožmo, hlavou „NE“)

    protože jaro už začíná.
    (stoj snožmo, ruce dělají velká kola před tělem)

  3. Básnička- Tulipán, společně si básničku přečtěte a pak si o ni popovídejte. Pokud se ji naučíte, tak jste úžasní.
  4. Písnička- Jaro je tu : https://youtu.be/1Jj6uemdtVo
  5. Domalovánka tulipán
  6. Pracovní list- Jetelinový kopec
  7. Vybarvi- procvičení barev
  8. Puzzle
  9. Tvoříme- Tulipány- z brambor vytvoříme razítko tulipánu. Barvami které máme doma (vodové, tempery…) natiskneme na papír/čtvrtku a dokreslíme stonky a listy.

TÝDEN 22.3.-26.3.2021 A 29.3.-31.3.2021, TÉMA: VELIKONOCE

Milí rodiče, tyto dva týdny dáváme pro děti dohromady. Hlavně v těchto týdnech přejeme, abyste si s dětmi užili velikonoční svátky, nabarvili vajíčka a odpočinuli si. Dáváme na výběr víc možností, je to na Vás, co se Vám bude líbit.

KRÁSNÉ VELIKONOČNÍ SVÁTKY A HODNĚ POHODY A ZDRAVÍČKA!! KOLEKTIV MŠ 

  1. Nejprve můžete zkusit malý pokus: ROZVÍJECÍ SE KVĚTINY https://www.konvalinova.com/ke-stazeni/rozvijejici-se-kvetiny/ 
  2. ZAHRAJTE SI MALOU ŠKOLKOVOU HRU: jarni kviz kytky skolka2
  3. PODÍVEJTE SE NA VELIKONOČNÍ PŘÍBĚH: Jelikož nemůžeme s dětmi jako obvykle navštívit kostel sv. Prokopa na Slunečním náměstí, kde jim moc hezky, pro děti srozumitelně, vyprávějí „velikonoční příběh“,  posíláme alespoň odkaz na internet, kde  je celý příběh také pěkně formou stínového divadla převyprávěn. Pokud budete mít zájem svým dětem pustit, máte možnost na https://www.youtube.com/watch?v=rN8rMzFI_u4

Jak se tradičně slavily Velikonoce si připomeneme krásným večerníčkovým příběhem z cyklu Chaloupka na vršku  Jak se pomlázky ztratily.

Jak slavíme svátky dnes malým dětem poví kašpárek na adrese

https://www.youtube.com/watch?v=PctQQPc05ig

Předškoláci se dovědí kdy začíná jaro, jak jaro vypadá, proč se Velikonocům říká svátky jara a jak takové svátky slavíme na

4. PRÁCE S TEXTEM: Velikonoce úvod

5. TROŠKU SE  PROTÁHNEME :-):cvičení s básničkou a písničky

6. A OPĚT SE NĚCO NAUČÍME: velikon koledy a říkánky

7. PŘEČTĚTE SI SPOLEČNĚ POHÁDKU: pohadka

8. ZKUSTE NAJÍT ROZDÍL (K POHÁDCE):

9. PRACOVNÍ LISTY A VELIKONOCE STRUČNĚ: Velikonoce 1

10. JEŠTĚ TROCHU PRACOVNÍCH LISTŮ:

TÝDEN 15.3.-19.3.2021, Téma: JARO

Motivační text:

  • Slunce už více hřeje, dny jsou delší.
  • Zazelená se tráva, začnou kvést sněženky, bledule a krokusy.
  • Ptáci se vracejí z teplých krajin.
  • Zvířata se probouzejí ze zimního spánku.
  • Hmyz se probouzí a včely vylétají z úlů.
  • Brzy budou Velikonoce-svátky jara.
  1. Řekneme si s dětmi, jaké máme roční období a jaký právě probíhá měsíc , předškoláci vyjmenují i další jarní měsíce.
  2. Budeme si s dětmi povídat o proměnách jara, jarních kytičkách, stromech, zvířátkách, o svátcích jara.
  3. Na procházkách hledáme znaky jara. Hledáme první sněženku:-)

Práce se textem:

  • S dětmi si povídáme o tom, co jsme si četli. Přesvědčíme se, zda tomu rozuměly.
  • Předškoláci by měli umět povědět, co si zapamatovali.
  • Pokud budou mít děti chuť, namalují doprovodnou ilustraci k textu. Řekneme si, co to ilustrace je, jak nám pomáhá pochopit a zapamatovat čtený text. Odkážeme se např. na ilustrace v dětských knížkách, na ilustrace k pohádkám…
  • Při kreslení a práci na pracovních listech dbáme na správné sezení a správný úchop pastelky a tužky – paleček psací potřebu drží, prostředníček ji podpírá a ukazováček je položen lehce shora na psací potřebě.

S dětmi se naučíme básničku a zacvičíme si:

Poletuje motýl tiše

Poletuje motýl tiše, (chodíme na špičkách, máváme rukama jako křídly)
křidýlka má jako z plyše.
Dosedne na kytičku, (sedneme si do dřepu)
odpočívá chviličku.
Pak poletí zase dál, (běháme po místnosti a opět máváme rukama jako křídly)jako by se dětí bál.

Čmelák

Čmelák hraje na basu, (stojíme a napodobujeme hru na basu)
ve stoje i v kleče. (ze stoje si klekneme)
Svlékl se až do pasu, (předvádíme svlékání trička/svetříku)
pot mu z čela teče. (stíráme pot z čela pravou a poté i levou rukou).
Do trávy se překotil, (skutálíme se na záda a kolíbáme se)
pod kytičku stinnou. (rukama vytvoříme nad hlavou stříšku)
Košilku si propotil, (rukama se ovíváme)
teď už nemá jinou. (zkřížíme ruce, třeme si paže a třeseme se zimou)

S dětmi si zazpívejte: Jaro dělá pokusy

Na YOU TUBE je i karaoke verze na adrese : https://www.youtube.com/watch?v=wNPdC_UkIKA

Všimněte si, jaké jarní květinky a také další příznaky jara jsou v písničce zmíněny. Obsah se tedy může stát dalším námětem hovoru s dětmi na dané téma.

Jaro dělá pokusy-TEXT K PÍSNI

Něco si vyrobíme:

Nejprve si přečtěte se dětmi pohádku a pak můžete vyrábět. Kdo nechce vyrábět, tak třeba hledejte sněženky v přírodě.

Pohádka-PRVNÍ SNĚŽENKA

Potřebujte bílí papír, zelený a modrý papír, lepidlo a nůžky. Kdo ale doma nemá barevný papír, tak stačí jen složený kvítek sněženky nalepit na papír a domalovat stonek. Ať Vás to společně baví.

A kdyby náhodou ještě chtěl někdo něco skládat, tak další nápad:

Pracovní listy:

A kdo by ještě chtěl pracovat navíc, tak přikládáme:

jarni-listy-kratke-1


 

TÝDEN 8.3.-12.3.2021, Téma: SMYSLY

Dobrý den, jsme rádi, že sledujete naše stránky a pracujete alespoň takto. Přesto všechno Vám chceme říct, že nejdůležitější je pohoda v rodině a nic se nestane, když vše nestihnete. Máte-li trošku volného času na Vaše děti, buďte hlavně s nimi. To je ten nejlepší učitel!

tema.smysly-ZADÁNÍ PRÁCE

 


TÝDEN 1.3.-5.3.2021, Téma: DEN, TÝDEN, MĚSÍC, ROK

POVÍDÁME SI O:

  1. DEN-části dne, co děláme během dne, pojmenování jednotlivých jídel během dne
  2. TÝDEN-názvy dnů v týdnu, jak jdou po sobě, všední dny x víkend-rozdíl
  3. MĚSÍC-názvy měsíců v roce, jak jdou po sobě, CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY JEDNOTLIVÝCH MĚSÍCŮ A PŘIŘAZENÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
  4. ROK-roční období, jak jdou po sobě, jak se mění počasí v souvislosti s ročním obdobím, oblékání a hry děti v jednotlivých ročních období. JAK SE MĚNÍ PŘÍRODA, PTÁCI, STROMY, ZVÍŘATA.
  5. KALENDÁŘ-prohlédnout si, jak vypadá a k čemu slouží
  6. HODINY-základní seznámení, porovnání PRACOVNÍ LIST -PŘÍLOHA Č. 1
  7. CVIČENÍ S PÍSNIČKOU-text PŘÍLOHA Č.2, JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA (Míša Růžičková), zdroj na Youtube.com                                                                                        ODKAZ: https://www.youtube.com/watch?v=Mp8NO5Sy5QE
  8. GRAFOMOTORICKÝ LIST-viz. PŘÍLOHA Č. 3
  9. VÝTVARNÁ PRÁCE -nakresli čtyři stromy. Ke každému ročnímu období jeden. Na jaře strom kvete, v létě plodí ovoce, na podzim má barevné listí, v zimě je holý a je na něm sníh. Malovat můžeš čím chceš a co máš doma. Hezky obrázek udělej sám a pak nám ho ukážeš. 
  10. POHÁDKA– “ O dvanácti měsíčkách“ ,seznámení s pohádkou, rozhovor s rodiči o obsahu pohádky. Pokusit se pohádku vlastními slovy převyprávět. Určit kladné a záporné hrdiny.  O DVÁNÁCTI MĚSÍČKÁCH

PŘÍLOHY:

Přílohy 1-3

Další přílohy -úkoly


DISTANČNÍ VÝUKA PRO MLADŠÍ DĚTI MŠ

Pohádka – Jak šlo vejce na vandr

Hádanky

Básničky + písničky


Domácí bojovka

Milí rodiče a hlavně milé děti, našli jsme pro Vás malou domácí bojovku. Kdo máte chuť, můžete ji zkusit. Držíme palce!

hravylety_skritek_radovanek_domaci_bojovka-NÁVOD


NÁMĚTY NA WWW STRÁNKY PRO PRÁCI S DĚTMI:

https://www.hraveuceni.cz/

https://www.vesela-chaloupka.cz/

https://e-predskolaci.cz/

https://jdeteven.cz/cz/hry